დამრიგებლის მოვალეობები
ყველა კლასს თავისი დამრიგებელი უნდა ჰყავდეს. დამრიგებელს ევალება:
სადამრიგებლო საათის ჩატარება თვეში მინიმუმ 4-ჯერ;
მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
მშობლებისათვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა თვეში მინიმუმ ერთხელ;
საკუთარი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება;
სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ;
სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;
გაესაუბროს საგნის პედაგოგს დანიშნოს დამატებითი მეცადინეობები;
დაბალი აკადემიური მოსწრების შემთხვევაში წერილობით აცნობოს მშობელს და მასთან ერთად უზრუნველყოს მოსწავლის დასწრება დამატებით მეცადინეობაზე;
არასათანადო ქცევის შემთხვევაში ჩაატაროს მასთან საჭირო საუბრები;
პრობლემის მოსაგვარებლად ჩართოს ფსიქოლოგიც და მშობელიც;
საკუთარი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება და მოსწავლეთა დასწრების შესახებ ინფორმაციის ყოველკვირეულად ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში;
მოსწავლის მიერ საპატიო გაცდენის თაობაზე მიღებული შეტყობინების ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში;
სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შედეგად მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ;
დამრიგებელი მშობლებს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის საკითხებს ინდივიდუალური შეხვედრების დროს უნდა აცნობდეს;
დაუშვებელია ერთი მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი;
თუ მოსწავლე სკოლას აცდენს, დამრიგებელი ვალდებულია, გაიგოს გაცდენის მიზეზი.
დამრიგებელი პერიოდულად უნდა ეკითხებოდეს საგნის მასწავლებლებს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრების, პიროვნული პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებ.
სასწავლო წლის დასრულებისას მან უნდა გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი, რის საფუძველზეც დაწერს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, სადაც აღწერს:
ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში.
ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს, რომელთა გათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
დამრიგებელს ასევე ევალება:
1. შეადგინოს და დირექციას დასამტკიცებლად წარუდგინოს თავისი კლასის
აღმზრდელობითი მუშაობის გეგმა, რომლის შინაარსი ეფუძნება სკოლის მისიას, განისაზღვრება სადამრიგებლო პროგრამით, სკოლის საერთო ამოცანებით,მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებებით, სასკოლო ცხოვრების მიმდინარე მოთხოვნებითა და სხვათა გათვალისწინებით;
2. მაქსიმალურ ინფორმაციას ფლობდეს თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და დისციპლინის შესახებ. საჭიროებისამებრ ატარებდეს კლასის კრებას, კლასის საათს, განსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევდეს თითოეული მოსწავლის ქცევის კულტურას. დაუყოვნებლივ აწვდიდეს ინფორმაციას დირექციას გაკვეთილის გაცდენის თაობაზე;
3. ყოველდღიურ საქმიანობას წარმართავდეს საქართველოს განათლების კანონის, სკოლის წესდების, შინაგანაწესისა და წინამდებარე დებულების მოთხოვნათა მიხედვით;
4. განახორციელოს დიაგნოსტიკა კლასის მიღების მომენტისათვის; დიაგნოსტიკის შედეგების მიხედვით შექმნას თითოეული მოსწავლის ფსიქოლოგიური პორტრეტი. (ამგვარი საქმიანობა მან უნდა განახორციელოს სასწავლო წლის შუაშიც და ბოლოს);
5.საკუთარ საქმიანობას წარმართავდეს მის მიერ ჩატარებული კვლევის შედეგებზე დაფუძნებით;
6.აწარმოოს კლასისა და მოსწავლის პორტფოლიო (მოდერნიზებული პირადი საქმე);
7. უზრუნველყოს მოსწავლეთა ყოველმხრივ შესწავლა, მათი მიდრეკილებების, მოთხოვნილებებისა და ინტერესების გამოვლენა, კლასის აქტივის შექმნა;
8. უზრუნველყოს სკოლის შინაგანაწესის მოსწავლეთათვის გაცნობა და ამ დოკუმენტებში ჩადებული შინაარსის გატარება ცხოვრებაში;
9. მოსწავლეთა სოციალური მდგომარეობის შესწავლა და მისი შემდგომ საქმიანობაში გათვალისწინება.
10. ზრუნვა, მოსწავლეთა მონაწილეობით სასწავლო ოთახებისა და კაბინეტების სათანადო ესთეტიკურ გაფორმებაზე, მოსწავლეთა იერსახის მოწესრიგებაზე, სანიტარულ- ჰიგიენური პირობების დაცვაზე, სასკოლო ინვენტარის გაფრთხილებაზე, კლასის ინვენტარიზაციის ფურცლის წარმოებაზე, (რომლის მიხედვითაც იგი წლის ბოლოს დირექციას უკლებლივ აბარებს სასწავლო წლის დასაწყისში მიღებულ ინვენტარს), დაზიანების შემთხვევაში მშობელთა დახმარებით ზრუნვა ზარალის ანაზღაურებაზე;
11. მშობელთა კრებების ჩატარება, კლასის საქმიანობის ანალიზისა და გაუმჯობესების მიზნით;
12. კლასგარეშე და სკოლისგარეშე სასწავლო-აღმზრდელობითი ღონისძიებების დაგეგმვა, ორგანიზება და ჩატარება.
13. სკოლის რეჟიმს ძნელადშემგუებელ, ოჯახიდან მზრუნველობას მოკლებულ ბავშვებთან და მათს მშობლებთან ინდივიდუალური მუშაობა.
14. სათანადო ზომების მიღება მოსწავლეთა წახალისების ან დასჯისათვის, საჭიროების შემთხვევაში დირექციის წევრების ჩართვა;
15. მოსწავლეთა პირადი საქმეების წარმოება, საკლასო ჟურნალში სათანადო ცვლილებების დროულად შეტანა;
16. მშობელთათვის სკოლის შინაგანაწესის, მოსწავლეთა ქცევის კოდექსის, სკოლის განვითარების სტრატეგიული გეგმის, და სხვა საჭირო დოკუმენტაციის გაცნობა;
17. მოსწავლეებისა და მათ მშობლებისათვის ადმინისტრაციის მიერ მიღებული გადაწყვეტილებების დროულად გაცნობა;
18. სკოლის მიერ ჩატარებულ მიზნობრივ ღონისძიებებზე მოსწავლეთა დასწრების უზრუნველყოფა;
19. აღსაზრდელების კულტურული დონის ამაღლებაზე მუდმივი ზრუნვა (სპექტაკლები, ექსკურსიები, დიალოგები, შეხვედრები და ა.შ).
20. სკოლის ადმინისტრაციისათვის მშობელთა პედაგოგიზაციის საქმეში ხელის შეწყობა;
21.სემესტრში მინიმუმ ერთხელ კლასთან დაკავშირებული ზოგადი ხასიათის პრობლემების გადასაწყვეტად მშობელთა კრებების მოწვევა;
22. მოსწავლის საშემოდგომო გამოცდის, ყოფაქცევაში არადამაკმაყოფილებელი შეფასების ან სხვა საჭიროების დროს მშობლის ინფორმირება და ხელმოწერილი შეტყობინების ფორმის დირექციისათვის წარდგენა;
23. ანგარიშის ჩაბარება და მონაწილეობის მიღება ნებისმიერი საკითხის განხილვაში,რომელიც ეხება მოსწავლეთა აღზრდას.
კლასის ხელმძღვანელს ეკრძალება:
* მშობელთა კრებაზე კონკრეტული მოსწავლის მდგომარეობის განხილვა;
* ისეთი ქმედება, რაც შეურაცხყოფს მოსწავლის ან მისი მშობლის პიროვნებას;
* ფიზიკური ზემოქმედება, ძალადობა მოსწავლეზე.
No comments:
Post a Comment